28 Julai 2011

sambut besday sebelum tarikh

             25/07/2011 pada isnin yang lalu~~~ ceh wah cm nk wt karangan......... haha .. walaupown besday saya pada hari isnin. Namun saya da sambut awal kt kampung pada ari ahad... cara sambutan yang berbeza.. tanpa kek tapi dengan kenangan kt kg 2.. sedeq bila kereta meluncur d pintu pagar kg.. yg dahulunya sudah pasty d sambut dgn senyuman arwah wan(nenek) n atok.. kini d sambut dengan dedaun kering yang mengerti akan pemergian tuannya... tapy seronok bila kemas2 umah ,bakar2 daun, dan teringat sewaktu bersama mereka... mesty mereka marah kalau dekat ngan api... tpy dak degil,wat bodo jerw... setelah api padam.. kami pown gerak balik... tetiba ayah ikowt jalan lain.. upe2 nye nk p Port Diskson(PD).. sampai je at PD kami pown jenjalan d tepi pantai.. singah g makan.. ayah taw2 jerw ap yg saya nk order 'nasi goreng pataya, air kelapa' haha 2 bende nie jerw saya makan klau p mkn lua... haha.. pas mkn g gerai2 2.. ayh ckp "kak teh nk ap??" ap ag aq tnjuk2 jela... pas2 sampai gerai brg2 kenangan.. adik plk kata" ko nk ap?? bawah rm2 jerw:" saya berkata" zaman moden skg mne ad brg rm2 kt tempat cmnie, kedekut!!" adq"sukaty ko la.. pilih murah" haha gembira ag!! pas2 tggu matahari tebenam dan balik umah...

                         sebelum ari ahad mesty ari sabtu... masa 2 seingt aq,ad sukan untuk form 6, peringkat hulu langat kt high school,kajang... sek saya menang bola jaring tempat ke-3.. sukan len xnk ambik taw.. haha (kalah lerh!!).. pas2 saya dan kenkawan g karok ar... abis karok g makan... pas2 terus balik... sampai umh je mak suruh tengok dalam pastik kecik...upe2 nye jam.. mak kata"tengok harga 2....resit simpan" wow!! mahal 2...... xsangka minta men2 pown mak belikan tol2.... sayang tol mak kat anak dara dia nie... sejam kemudian.... ayah tanye" nk ikowt g nilai x??" ceh peluang jenjalan jangan lepaskan... huhu berseronok...


masa isnin 2 sedeq gila bila tetiba x rety nak presentation MUET lak 2.. ceh wt malu tol!!! thanx kenkawan tok nyayian dan hadiah..

KERANA TERLALU SERONOK LUPA NK TAKE PIC...


KERANA TERLALU MEMINTA TIADA KEK PADA TAHUN INI...


KERANA TERLALU SEDEQ BIARLAH KENANGAN DI DALAM HATYKU

Tiada ulasan: