15 September 2011

ALAM REMAJA

           assalamualaikum~~~




                  saya teringin menjadi seorang remaja yang nampak dewasa dari segi :     

  •   Penampilan yang sopan.
  •   Pandai  menjaga hati  keluaga ,kawan dan orang yang saya kenali.
  •   Tidak sombong!! belagak!!
  •  Hidup dikelilingi oleh orang berjaya cth --> seorang pegawai polis 
  •  Pandai buat kerja rumah.
  • Pandai masak..
  • Pandai membahagi masa.
                 saya juga teringin menjadi diri yang dahulu:
  • Keluar lepak dengan kekawan mengisi masa yang terluang.
  • Pergi karaoke seorang diri.
  • Hidup tanpa lelaki a.k.a boyfriend.
  • menjadi seorang yang x mungkir pada janji..
  • menjadi seorang yang mendengar masalah.
  • menjadi seorang yang tidak memikirkan masalah.
  • menjadi seorang yang tabah menghadapi masalah.
  • menjadi seorang yang tidak tinggal solat.

  1. tapi!! kini kenapa perangai sungguh pelik??
  2. kenapa mudah menyakitkan hati seorang kawan??
  3. kenapa mudah mungkir janji??
  4. kenapa tidak boleh setia pada seseorang a.k.a kekanda 
  5. kenapa malas solat??
  6. kenapa malas nak belajar??
  7. kenapa mudah panas a.k.a melawan??
  8. kenapa ikut ego??
  9. kenapa tidak menghargai pemberian orang lain??
  10. kenapa tidak berterima kasih atas pertolongan orang lain??
  11. kenapa sering menangis tentang hal yang kecil??
  12. kenapa sering mengungkit perkara yang lepas??
  13. kenapa mudah meninggalkan seseorang yang menyayangi saya??
  14. kenapa banyak kelemahan berbanding kebaikan??
saya tak mampu hidup dengan dugaan ALAM REMAJA ... bilakah zaman ini akan tamat?? saya nak berdiri di atas kaki sendiri tanpa seseorang disisi..

akan ku berusaha demi mencapai cita2 ku....  

Tiada ulasan: