27 Oktober 2011

ada apa dengan lagu??

..................................................... salam all.......................................

nak cite kisah benar..... tapi cerita lama.. but this story still in my mind~~~
xde cerita lain,cerita cinta la time usia nk kenal dunia nie...
kalau x minat 2.. jgn teruskan baca....

ok start!!
disuatu malam yg dingin... mybe aq jerw yg rasa.. hehe.. duk menung kat suatu tempat yg indah, tetibe kawan lelaki saya muncul entah dari mana....

"woi anak daro x elok monung anak teruna orang.." jerkah dia dengan tanpa salam..

"salam pown x bg.. banyak bunyi pulak ko ye??' dengan senyum sinis aq berkata

dy gelak sambil berkata"alahai!! assalamualaikum......."

aq pown senyum n terus bertaye"pehal mimpi ko tetibe g kt aq nie?? sibuk jerw org ngan feeling2 nie!!"

"eleh kira okey la aq p kt ko, dri ko entah menong g mno tah.. pas2 salam den xreti nk jawab..ke planet mane ko singgah ha?!!" perli  saya la 2....

malu jerw time 2..... nk cover punya psal.. saya pown gelak kuatt2.... "hahahaha"

tetibe dy cakap "kau try la dengar lagu romance band...tajuk dy-ku ingin kamu.... sah wat lena sambil mimpi c dia....."

"pehal pulak aq kne layan lagu 2?"

"sesuai untuk orang 'dilamun cintaaa'"

so saya tanye dia "kau ad lagu 2?? nk bluetooth".

"mesty la ad... klau xde,wat pe nk promote lagu 2 kt ko.."
aq senyum sambil on bluetooth...

aq pown terus borak2 ngan dy.. x abis2 cite pasal GF dy....
dy tanye gak aq couple ngan org mana masa 2...
terdiam aq seketika dan cepat2 cover " wei muka aq nie cam tgh d lamun cinta kerw?? aq single dan available ok?!"
dalam aty mamat nie sajerw je tnye bukan2..
da nmpak aq temenung g tanye soalan bodoh!!

"xyah nk secret2 ngan aq..."

nk mengelakan diri " wei aq ad hal larh.. chow dulu..."

dy sempat pesan 2.." dengar larh lagu 2, ley wat ko tenang.. aq mampu bg semangat setakat 2 jerw.... aq pown baruw je dalam alam cinta, x macam ko.... sejak form 1 lagi dah becinta.. xkn gagal lagi kut ngan lelaki"perli lagi..

hampeh je ayat2 dia.... tapi malam 2 try jugak dgr lagu 2. coz jam 3pagi pown still xley lelap ingat c dia... pas dengar 2.. x perasan bila ttidow.. sedar jerw bila mimpi tentang dia,dia pergi lagi n dengar azan subuh....

dan saya teringat cerita nie bila malam tadi mimpi yang sama... kejadian serupa juga.... jam 3pagi still x tidur coz selsama... dalam nk lelap mata 2 tetiba ingat dia..... walaupown kami dekat tapi hati kami jauh.. sebab saya curang.. dia pown curang... fair la cam2 kan?? pasangan yang mempuyai hati n naluri yg sama.. haha..

dalam mengutuk2 dia malam tadi teringat kejadian yg lepas.. so saya tidur selepas dengar lagu yang sama...
mimpi yang sama.. saya sedar pada waktu yang sama...

orang selalu cakap "kalau jodah x kemana..."
saya selalu cakap " dah d takdir berpisah nk wt cmne"
hahaha

kini, berusaha untuk men "single" kan diri sebab lagu 2 berlirik:


Dari semua yang aku jalani bersamamu
Ku ingin engkau jadi milikku
Ku ingin kau disampingku
Tanpa dirimu
Ku hanya manusia tanpa cinta
Dan hadirmu yang bisa membawa syurga dalam hatiku
(*)
Ku ingin engkau menjadi milikku
Aku akan mencintaimu
Menjagamu selama hidupku

Dan aku kan berjanji
Hanya kaulah yang kusayangi
Ku akan setia disini menemani..
Sentuhanmu bagaikan tangan sang dewi cinta
Yang berhiaskan bunga asmara
Dan membuatku tak kuasa

Ku ingin engkau menjadi milikku
Aku akan mencintaimu
Menjagamu selama hidupku

Dan aku kan berjanji
Hanya kaulah yang kusayangi
Ku akan setia disini menemani
Di setiap arung gerakmu
Tersimpan di hati kecilku
Bahawa dirimu terindah untukku
(Ulang *)
(Ulang) (5x)
Selama ku masih bisa bertahan
Selama ku masih bisa bernafas
Selama Tuhan masih mengizinkan
ku ingin selalu menjagamu…

hei en. pemilik cintaku, harap kau tahu.... walau jasat kita x boleh bersatu.. tapi kamu harus tahu cinta ku hanya untuk mu tiada penghalang kecuali dengan KUASA ALLAH YANG MAHA ESA.......
aku akan menanti kamu.. sehingga kau sah jadi suami orang atau sah jadi suami aku... 


tetap mengharap...



2 ulasan:

LadoLce ShiMa berkata...

perghhh !feveret lagu aku sehh . btw lahu nieh mmg boleh bawak tidur , but sebelum tidur tuhh gerenty nanges dulu la . feeling nyer pasal la katekan . hehe

Norfaziela Md Isa berkata...

serius?? memang lagu nie penuh makne la ye??? wah...... xsgka.. ko pown rasa ap yg aq rasa..