28 Oktober 2011

STPM??

 hari nie hari jumaat... baru saya tersedar.. saya x stdy pown lagi... duk sibuk dengan cuti,xsedar final exam (STPM) da dekat...... keputusan ini larh yang terakhir menentu arah tuju saya tuk mencapai cita-cita saya.. jika saya gagal!! gagal la saya tuk capai cita-cita 2..... xkan nk ulang SPM dan STPM lagi??  ramai kawan2 saya dah sedia.... mereka ramai dah wat  pocket notes,latihan, hafal formula, dan lain2.... tapi saya memang x minat nk buat pocket note... nk beli buka latihan?? jauh sekali.... nk jimat duit..... tpy kalau duit tok berhibur 2 ad jerw.. huhu... bukan ap.. kalau saya beli buku latihan 2,bukan buat pown... sebab cepat sangat boring time stdy.... kalau join mambe wt stdy group pulak... dorg stdy aq sibuk dengan henfon pulak.... duk mesej org lain kata "buhsan"...... urm........ nie ke nama nye dugaan seorang yang bergelar pelajar?? huh!! baru kat sek da rasa seksa.. cmne ek kalau ad rezeki g universiti pulak?? lagi banyak dugaan kowt...

arrrrrrrrgggggggghhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!! jerit jap....
kenape ye? time baca buku 2... saya faham apa yang saya bace.. dan time 2 saya ingat.. bila saya tutp buku, nk refresh balik otak.. suku jerw masuk.... 2 pown perkara yang biasa saya belajar..... urm.. risau betol!!
saya bertambah risau apabila trial exam saya..... teruk gilerw!!  nak tenang kan hati.. saya cakap kat hati " logik la aq dapat cmnie.. aq bukan buka buku pown.. sibuk sgt nk raya kn?? sekang raya larh dengan kegagalan ko... wat pe nak sedih2... pointer ko still jerw... kalau ko stdy mesty ko ley berjaya" hahaha.. 2 yela yg wt aq bersemagat...

paling wat saya nk berjaya dalam STPM nie sebab IBUBAPAku... mereka banyak habis duit tok saya....

ada satu hari 2... aq nk sgt mkn McD.. So nk pancing ar ayah sebab ayah da gaji.. saya kata kat ayah" kalau ayah belanje McD ateh janji akan belajar... kalau ayah xblanje ateh x nk belajar.." pas2 ayah cepat jerw capai kunci kerete.... urm.... time 2 aq pown stdy la dengan niat atas janji... x lame pown.. 2-3 hari jerw.. sampai skrg.. mak ayah da x nmpk aq stdy..... tpy dorg diam jerw... dorg x ungkit pasal McD 2..... tapi dorg cakap "kalau xbelajar cmne nk msuk U?? camne nak jadi Pegawai Polis?? " ooppssssssss........ ha.. 2 la cite2 saya... kawan bek saya jerw taw cite2 saya 2.... 

dorg xpenah paksa saya belajar!!!

ok!! sekarang saya dah sedar.... mybe nie post terakhir sampai larh 14.12.2011... insyallah 15.11.2011 saya taip lagi tok luahan hati....
k chow..
salam reader.... i love everybody in my life n my mind....


Tiada ulasan: