8 Disember 2011

BFF!!

salam 1 malaysia....


ni la sifat tersembunyi dari saya. sibuk sangat nak naik angin bila dapat tahu ada diantara kawan-kawan saya sakit hati dek orang lain..


hati sendiri ??


kadang diketepikan sebab ustazah saya selalu kata "ALLAH MENGUJI HAMBANYA DENGAN KEMAMPUAN HAMBANYA,ITULAH TANDA ALLAH SAYANG HAMBANYA"..


maka...
saya tidak kisah apa orang nak cakap tentang saya..


post yang lepas saya marah sebab kawan saya mengadu BFF yang diperkatakan hanyalah sementara..


beberape minggu post itu disiarkan.. saya dapat text dari seseorang...
'hi, ko sibuk ngan hal org pesal? taw la ko xde BFF xyah sibuk2 k!'

lalu saya biarkan text tersebut tanpa dibalas sebab saya tahu manusia disebalik text tersebut...


kalau la "pemilik text" baca.
saya nak bagi tahu ni..


saya pown xyakin kalau saya ad BFF, tapi kawan2 saya selalu kata " ko la kawan baik aq" 
saya mungkin tiada "BFF" but saya ada kawan yang baik, dan saya tidak akan sia-siakan hubungan itu..

kawan bagi saya walau dimana diberada,sama ada senang, susah... saya ada untuk teman dia dikala dia perlukan saya...kawan tidak kita bek atau hadir sementara dia kekal kawan saya untuk selamanya..

saya tak lah baik sangat kadang-kala "talam 2 muka",bila kawan 2ad perangai pelik, tapi saya tidak buang dia. sebab saya percaya dia akan tinggalkan perangai buruk dia bila dia da kenal dunia..
 dan bila dia da matang,perangainya juga akan matang..


tak macam awak.. berhijrah ke hulu,BFF org hulu.. berhijrah ke hilir BFF org hilir dan BFF hulu d buang..


rasa saya da jawab kenapa saya tiada BFF sbb saya ad ramai kawan yang saya anggap kawan untuk selamanya!!


Tiada ulasan: