14 Disember 2011

Jangan Leka!!

~~~~salam satu Malaysia~~~~~

13/12/2011 = exam Pengajian Am Kertas 1..(STPM)

tapi sifat leka saya yang ambil mudah segala hal yang penting maka..

pada jam 9.00am saya dengan malas membaca buku Bahasa Malaysia!! wah! bangga stady 2jam jerw da ley paham.... cewah! senyum lebar la konon....

jam 12.00pm.. tang tu la baru nak gosok baju bagai...

mandi2 dan bersiap p sekolah..

jam 1.oopm.. = berada d sekolah

si qila tegur "wah! senyum lebar je lout.. da stdy la 2"

dengan riak dan takburnya saya " ehem.. biasa larh.."

pap pap... tengok dia ulangkaji P. Am!!

mak ai!! terkaku aq seketika...
nasib baik yang ad time 2 qila n shantini sahaja.. xla cuak sangat..
wat2 muka selamba dulu... pinjam buku kt qila.. konon2 nak tgok kerja kira2 konon.. dalam hati" ap aq nak jawap exam nie? masa da x sempat nk ulngkaji 1 buku"

tetiba dengar azan ZOhor... leganya hati tetiba dapat 1 perkataan muncul dalam hati " wat pe nak risau, bukan xpenah belajar P.Am.. lagi pown soalan objektif jerw.. ada jawapan cuma perlu pikir yg paling tepat". 
time 2 bersyukur sangat.. dan lekas2 ambil wuduk.. bersyukur kerana Allah membantu aq menenagkan hati..

time exam pulak.. alhamdulillah..... mak ai.. kua soalan2 biasa aq buat.. aq mampu buat!! yes i can't!! dari 2jam masa di beri.. i da siap 1jam 30minit... awal 2..

but..... saya harap saya xnk leka macam nie lagi... nasib baik soalan objektif.. kalau soalan struktur... mak!! melalak aq kat situ..

moral!! pastikan anda tidak leka dalam hal yang penting dan pastikan jangan ambil temeh dalam sesuatu hal..

yes!! todoy i so lucky~~~

terima kasih Allah...

Tiada ulasan: